Kolmapäeval oli mõnus soe ja motovarjuga lendamiseks ideaalse tuulega ilm. Niisiis käisingi ja tegin kaks tiiru Ääsmäe kohal.
Esimene lend jäi üsna lühikeseks, sest mul oli vaja startimist harjutada ja tuul hakkas juba kohale jõudes väga vaikseks jääma. Seega kiirelt üles ja väike ring ning maa peale tagasi.
Teisel korral tegin oluliselt pikema ringi, mille kohta on allpool detailsemat infot.
Läbi Garmini Training Centeri oma tiirutamise trajektoori Google Eartis vaadates selgus, et kõrguse info on kaduma läinud ja kogu trajektoor joonistatakse maapinnale. Uurisin, kas äkki on võimalik Training Centerist eksportida andmed mingisse loetavasse formaati, et see siis edasi .klm formaati konverteerida.
Selgus, et nii Training Centeri kui ka Google Earthi failid on mõlemad xml’id, seega tuli ühest andmed lihtsalt teise tõsta. Ja natuke andmeid juurde arvutada – näiteks kiirus. Väike ruby script aitas siin hädast välja. Arvatavasti on selleks ka lihtsamja inimlikum võimalus.
Kel huvi saab selle alla laadida: Ääsmäe lennu trajektoor (Google Earth)
Huvitav on ka alljärgnev graafik, mis näitab kuidas süda erinevatel lendamise etappidel lõi. Enne startimist on pulss üles läinud, siis korra alla tulnud ning maast lahti saamise hetkel korraks 190 juures käinud. Lennu ajal püsib ilusti 120 ja 100 vahel. Sealjuures, mida kõrgemal, seda madalam tundub pulss olevat. Maandumisel hetk enne maa peale tagasi jõudmist tõuseb 150 lähedale ja jääb sinna pikemaks ajaks püsima.
Kahjuks ei olnud nii palju aru peas, et võtta fotokas üles kaasa – oleks saanud mõne ilusa pildi loojangust.
28-09-2008