Lühidalt Vietnami reisist

Vietnamis käidud. Kolme nädalaga jõudsime teha, näha ja kogeda paljut.

Külastasime hulk erinevaid kohti – Ha Noi, Ha Long Bay, Cat Ba saar, Da Lat, Mui Ne rand ja Ho Chi Minh City.

Cat Ba saarel jõudsime käia mööda kaljusid ronimas, mis oli väga lahe kogemus. Tegime 30 km rattaretke mööda saart ning järgmisel päeval tuuritasime rolleritega mööda saart ning käisime ühe kõrgema künka otsas oleval vaateplatvormil.

Ujuv kaluriküla, Halong Bay

4 päevasel tsiklituuril sõitsime Da Lati ümbruses mööda mägesid ja džunglit kuni Kambodža piirini välja ning lõpetasime soojas Mui Ne Beachil. Retke käigus nägime kuidas kasvatatakse kohvi, pipart, passionfruiti, dragonfruiti, mangot, kreeka pähklit, teed, riisi ja muud söödavat ning ka seda, kuidas riisist viina aetakse.

Nautisime ilusaid vaateid ja muidu looduskauneid kohti ning külastasime mitut vähemusrahvuste küla. Saime teha ka umbes tunniajase ringi elevandi seljas, millest pool teekonda kulges läbi järve ning sügavamates kohtades oli tunne, et kohe-kohe tuleb ujuma hakata. Sattusime ka siidiusside kasvandusse ning siidivabrikusse. Ja …

Dray Sap waterfall

Toitusime rikkalikult. Sealne toit on suhteliselt odav, värske pole eriti rasvane ja maitseb väga hästi. Menüüsse kuulusid erinevad kalad, krevetid, karbid, igasugu muud mereannid, palju vokitud rohelist, riis, nuudlid, kevadrullid ja hommikuti Phở supp. Üheks kõigi lemmikuks kujunes ka hot-pot, mis tähendas seda, et lauale toodi pliit, pott puljongiga ja toores komponendid, millest sai ise toidu valmis keeta.

Pulkadega söömine jõudis saada selliseks harjumuseks, et reisi lõpus oli kahvliga riisi süüa lausa imelik.

Pildil üks näide väga hästi maitsnud kalast.

Hea kalaroog

Kõige selle kõrval (kindlasti jäi hulk asju veel mainimata) ei saanud me teha seda, miks me selle reisi üldse plaani võtsime. Jutt käib kitesurfima õppimisest. Lihtsalt kolmel päeval kahest, mis me Mui Ne-l veetsime ei olnud piisavalt tuult.